Je aanbod neerzetten, denkend vanuit de gast. Uiteraard, logisch toch? Wat wil de gast zien, horen, beleven, waar wordt hij blij van. Dat bied je aan en verpak je leuk.

Amsterdam National Forrest 

Een presentatie van marketing Amsterdam. Tal van voorbeelden rollen voorbij. Zoals een simpele ov kaart (13,50€) waarmee je na landing op Schiphol 24 uur onbeperkt Amsterdam e.o. kan doorkruizen. En wanneer je uit de bus rolt, bij aankomst duidelijke wegwijzers zodat je zonder tijdsverlies de voor je geselecteerde hotspots kunt checken. Met korte en bondige toelichting. Want de aandachtspanne van de toerist, is gering. Amsterdam en een straal van maximaal 1 uur ov-reizen erom heen. Want de buitenlandse gast neemt welgeteld 4 uur de tijd om de regio in te trekken. Dus 1 uur heen, 2 uur sightseeën, 1 uur terug. Fast Leisure bepaald de inhoud?

Dan de verpakking. Amsterdam, dat is waar de internationale gast voor komt. Wil je hem naar buiten lokken, dan is Amsterdam het aas wat werkt. Dus Zandvoort doop je om tot Amsterdam Beach, Amsterdam Flowers is stiekem de keukenhof  en Flevoland wordt New Land. De metropool Amsterdam in een daghap, alle plaatjes van de ansichtkaart compleet. Gast blij, trekpleisters blij. Want met een beetje Amsterdam branding meer dan verdubbel je met gemak je omzet. Zo het voorbeeld van Amsterdam Castle Muiderslot.

Ervaringen waar je, thuis gekomen in je eigen regio ook wat mee kunt. Amsterdam forrest, Amsterdam wetlands... Voorbeelden en stof om nog eens over verder te filosoferen. Wat denk je?

blog Amsterdam national park